2013. dec 21.

Csomagolás ötletek

írta: ZSOla
Csomagolás ötletek

Ahogy az ajándékkészítés, Mamazsoláéknál a csomagolás is hagyományosan MÁS. Igyekszünk mindent személyre szabni, minél kevesebbet költeni és közben a természetre is gondolni. Vagy a csomagoláskor használunk fel másodszor bizonyos dolgokat, vagy fordítva, olyan csomagolást választunk - mint idén - ami később is hasznos lehet.

Használtunk már újságpapírt:

2127df4bab9b00b3aef9f3521fb472e9.jpg

Volt, hogy egész évben a felirat nélküli bronw bag-eket gyűjtöttük:

033da20931026847411f9f73e1a8886d.jpg

Tavaly a washi tape volt a sláger:

537765fc64e1ba46d255700b460a927a.jpg

bizonyos ajándékok esetén cipős dobozzal kombinálva:

421f9bbe9c391cf5d23e10bd4275e037.jpg

Idén zsoLA-nál ez a helyzet: sötét csomagolópapíron fehér filc rajzok. Vajon melyik lehet az enyém? :)

kék.png

Kigészítés zsoLA-tól: Az alap ötletet innen vettem. Itt találtok sablonokat is a rajzokhoz. Miután minden nekem tetsző mintát kipróbáltam, de maradt még csomagom, megpróbáltam rögtönözni. A rénszarvashoz (legalul) az egyik legszuperebb és legsikeresebb magyar animációból (Rabbit and Deer) inspirálódtam. Néhány tipp még: bántotta volna a szememet a cellux ezen a "kreatív" csomagoláson, úgyhogy fehér dekortapasszal helyettesítettem. Egyáltalán nem próbáltam elrejteni a fehér csíkokat, inkább minden egyes helyen megpróbáltam óriás hópehely mintát (vagy épp havas hegycsúcsot) varázsolni belőlük. És még valami, jól válaszd meg a fehér (legjobb esetben alkoholos vagy kréta) filcet, nekem csak porcelán filc állt rendelkezésemre, ez kissé megnehezítette az egyenletes rajzolást.

Én pedig saját kezűleg gyártott dobozokkal bíbelődtem. Megérte?

arany.jpg

Ha Te is gyártanál ilyet, csak görgess tovább, végigfotóztam a munkamenetet. 

Sok alapanyagból kipróbáltam. Sima A4-es nyomtatópapírból is elkészíthető, ha az ajándék nem túl nehéz. A legtöbb doboz kartonból gyártódott, ami egy picit macerás (a hajtogatás előtt szikével vékonyan megkarcoltam az éleket), de megéri, mert igazán strapabíró, és később is használható tárolásra. Egy hirtelen ötlettől vezérelve tegnap készítettem párat korábbi karácsonyi mintás ajándéktáskákból is (a fenti képen). Akkor jöjjön a leírás:

Kiindulásként négyzet alakú papírokra van szükség.

1_1.jpg

Akitől én tanultam a hajtogatást, teljesen egyforma méretű alsó és felső részt hajtogatott. Ez vékony papír esetén abszolút működőképes, ha vastagabb az alapanyag, akkor szerintem szebb lesz az eredmény, mert jobban egymásba illeszthető, ha az alsó rész ici-picit kisebb. Én 0,5 cm-rel kisebbre vágtam az egyik négyzetet.

Első lépésként a négyzet mind a négy sarkát hajtsuk be a középpontba:

2.jpg

3.jpg

Aztán a negyedeknél hajtsuk be az alsó és a felső oldalát is úgy, hogy a felező vonalnál találkozanak:

4.jpg

Hajtsuk vissza, fordítsuk el a négyzetünket és ismételjük meg az előző lépést.

5.jpgMost lehajtva az oldalakat, mind a négy sarkot hajtsuk fel, úgy, ahogy a korábbi hajtás nyoma adja magát. Várom a tippeket, hogy mit használtam nehezéknek a fotózáshoz :)

7.jpgHajtsuk vissza az egész művünket, úgy, hogy csak két egymással szembeni hajtás maradjon meg a legelsők közül. Így:

6.jpg

Állítsuk fel a doboz oldalait a negyedek adta vonalak mentén:

8.jpg

Fordítsuk el az alapot és nyomjuk be a felső oldalakat, úgy, hogy a legfelső háromszöget le tudjuk hajtani egészen a doboz aljára:

9.jpg

10.jpg

 Ismételjük a másik oldalon, és kész is a doboz egyik fele:

11.jpg

Ugyanígy hajtogassuk meg a másik felét is. Toljuk őket egymásba, és már díszíthetjük is:

12.jpg

13.jpg

 14.jpg

Szólj hozzá

karácsony ajándék csomagolás dekortapasz