2014. ápr 14.

Vendégblogger - Anna Bécsből

írta: ZSOla
Vendégblogger - Anna Bécsből

Nagy dolgok vannak folyamatban Mamazsoláék háza táján. Reméljük, hogy egy kicsit hiányzunk is Nektek! :) Hamarosan mindketten jelentkezünk nagy-nagy hírekkel, de addig is fogadjátok szeretettel új Vendégbloggerünket! Annával gyakorlatilag együtt nőttünk fel, egy suliba jártunk, egy utcában is laktunk. Most zsoLA-tól (hazai székhely, osztrák munkahely) még egy lépéssel távolabbról, "teljesen" Ausztriában élő Édesanyaként csatlakozik külföldi tapasztalataikat megosztó kis csapatunkhoz.

"Több hónapja kaptam felkérést arra, hogy mint külföldön élő anya írjak magunkról és a kinti létről. Írói vénával nemigen lettem megáldva, de remélem, így is találtok érdekességet a beszámolókban.

Wien.jpgElsőre röviden bemutatom a családunkat: férjem 2012 év elején költözött Bécsbe munka miatt, én félév ingázás után Szombathelyen szültem meg lányunkat. Pár hónapra rá mi is kiköltöztünk. Második gyerekünket május végére várjuk, ő már Bécsben születik.

 Státuszom munkanélküli. Budapesti munkaviszonyomat a költözés miatt nem akartuk felmondani, így némi utánajárás után én otthon igényeltem a gyermek után járó juttatásokat, férjem pedig Ausztriában a különbözetet (itt magasabb a támogatás összege). Röviden elmondható, hiába 10 éve uniós tagállam Magyarország, nem csak mi vesztünk el a bürokrácia útvesztőjében, de maguk a hivatalnokok is. A születendő öcsi után valószínűleg hamarabb jutunk a támogatás teljes összegéhez (őutána már csak Ausztriában igénylünk), mint az akkor 22 hónapos nővére után. 5 hónapos terhesen érkezett a kegyelemdöfés, mikor az OEP úgy tájékoztatott, hogy nem mondhatom le a jelenlegi körülmények között a magyar tb-met, és nem szülhetek így Ausztriában. Gyors döntést kellett hoznunk: felmondtam a munkahelyemen, lemondtam a biztosításom és minden juttatás iránti igényem, majd kijelentkeztem az országból.

Jelenleg külföldön élő magyarként, Bécsben élő külföldiként várjuk a kistestvért. Egy magyar terhesgondozás és szülés után most megismerhettem az itteni rendszert is. A továbbiakban szívesen számolok be a kettő között tapasztalt különbségekről, de a teljesség igénye miatt erre majd szülés után kerül sor.

Köszönöm a lehetőséget.

Anna"

Szólj hozzá

szülés bürokrácia Anna Ausztria