2013. dec 06.

a TI Mikulás-mítoszaitok

írta: ZSOla
a TI Mikulás-mítoszaitok

Télapó itt van, lá lálá lá lá... Mindenkinél járt? Tele voltak a kiscsizmák? ;)

Akkor ma mi is csak csokit majszolunk, és a tollat, akarom mondani billentyűzetet átadjuk Nektek, kedves Olvasók! Igazán hálásak vagyunk, hogy játékunk kapcsán ennyien megtiszteltetek minket írásaitokkal! Egyiket kacagva, másikat kicsit meghatódva olvastuk, és - jóváhagyásaitok mellett - úgy döntöttünk, az élményt nem tartjuk meg magunknak. Íme a TI TÖRTÉNETEITEK:


sífutó.jpg"Gyerekként Finnországban éltem a családommal. Ott ugye a Mikulás a karácsonyi ajándékokat hozza. Szenteste történt, hogy Anyukám az öcsémmel elment futósízni a helyi sípályára, amíg Apu az ajándékokat készítette be a fa alá. A sztori persze az volt, hogy az Angyalkák hadd dolgozzanak nyugalomban. Szóval a kb. 5 éves öcsém a tök üres, picit kivilágított erdei sípályán síelt Anyuval, amikor egyszer csak szaladgáló Mikulást láttak meg, ahogy sebesen átvág a sípályán. Néhány perc múlva egy másik (de ugyancsak egyenruhás) Mikulás tűnt fel. A gyéren lakott településen sokszor az erdei utakon keresztül lehetett leggyorsabban A-ból B-be érni. Az egyórás síelésük alatt számos Mikulást láttak tehát, és az öcsém teljesen le volt nyűgözve, hogy milyen gyorsan tud mozogni ez a Mikulás, tényleg siet, hiszen annyi finn otthonba el kell jutnia aznap este... " - AnneShirley

bakancs.jpg"Azt hiszem 5 éves lehettem, az öcsém pedig 3, amikor egy szép téli napon a szüleink összecsomagoltak minket és elvittek a Vas Megyei Vegyesipari Vállalat által szervezett Mikulás ünnepségre. Persze csak ott derült ki, hogy apa nem jöhet velünk az ünnepségre, mert sajnos dolgoznia kell. Tesómmal nagyon izgultunk, kézen fogva csoszogtunk ki a Mikulás bácsihoz és egymást túlharsogva énekeltünk. Nagy tapsot kaptunk és szuper ajándékot a MIkulástól, nagyon büszkék voltunk magunkra. Aztán karácsonykor, mikor összegyűlt az egész család, anyukám mutatta az ünnepségről készült fotókat a nagyszülőknek, és egyszer csak a nagymamám közölte apával: "Kisfiam, azért azt a hótaposót lecserélhetted volna!" Szemmel láthatóan a képen a Mikulás bácsi volt, a tesóm és én. Mikor senki nem figyelt már a fotókra, kikerestük a képet, amire a mama a megjegyzést tette és az előszobában összehasonlítottuk a csizmákat. Rájöttünk a világ legkirályabb dolgára: A mi apukánk a Mikulás!!! :) Amikor megkérdeztük tőle, hogy tényleg ő-e a Mikulás, akkor bevallotta, hogy igen valójában ő az, de megkért, hogy tartsuk titokban, hiszen az árulkodós gyerekek jövőre nem kapnak ajándékot a Mikulástól, akkor sem, ha a saját gyerekei. :)" - Mészi

letter-santa_rudolph.jpg"Úgy 8-9 éves forma lehettem, mikor azt gondoltam írok a Mikulásnak levelet. Egy újságban találtam a felhívást, h lehet, így a zsebpénzemből vettem bélyeget és írtam neki. Nagyon vártam választ, meg is érkezett úgy következő év tavasza táján. Nem tudom hogy történt, de nagyon csalódott voltam, azt hittem a Mikulás elfelejtett és aztán csodálkoztam, h mennyi dolga lehetett, hogy csak tavaszra írt. :)" - Bibolya

 

bell.jpg"Két szintes családi házban lakunk, így amikor jött a mikulás, a szüleim azt mondták nekünk, hogy gyorsan szaladjunk fel a testvéreimmel együtt az emeletre és addig a mikulás belerakja a csizmánkba a csokoládéval, nyalókával, cukorkával és persze földimogyoróval telerakott kis csomagot. Mi azonnal futottunk a szobánkba, mert a szüleink ravaszan azt mondták nekünk, kicsi korunktól kezdve hogy nem láthatjuk meg a mikulást mert nagyon szégyenlős és ha meglátnánk soha többé nem jönne el hozzánk. (Azt tudni kell, hogy amikor a mikulás lerakta nálunk az ajándékot mindig csengetett egyet és utána elment, éppen ezért én úgy döntöttem, hogy felviszek a szobánkba egy csengőt, hogy amikor majd hallom a mikulás csengetését, villámgyorsan leszaladjak és visszacsengessek neki.) A testvéreimmel csak vártunk, vártunk de a csengőt nem hallottuk. A bátyám és én nem bírtuk tovább, úgyhogy úgy döntöttünk, hogy mégis meglessük a rejtélyes mikulást. Mikor az előszobába értünk csak annyit láttunk, hogy apa épp keresi a csengettyűt, (ami persze a szobánkban volt. Mi ketten itt jöttünk rá, hogy a mikulás nem más, mint apukánk, mert a csomagok már a csizmánkba voltak de csengőt nem hallottunk) mivel természetesen nem találta meg, ezért úgy gondolta feljön hozzánk és ő fog szólni nekünk, hogy a télapó itt járt. A bátyám és én a lehető leggyorsabban próbáltunk menekülni hogy apa nehogy meglásson minket. Amikor felértünk nem mondtuk el a többieknek, hogy mi a titok (ők azután még két évig hittek benne:) ). Lementünk, megettük az édességeket, de sajnos egy kicsi varázslat eltűnt az életünkből.:( " - Incze Panna

gyerekrajz.jpg"Mikor még kisebb voltam, minden karácsony előtt rajzoltam valamit (emlékszem egyszer nyakláncot is fűztem fehér gyöngyből) a Jézuskának és odaadtam anyukámnak, hogy rakja fel a hűtő tetejére, hogy, mikor majd jön a Jézuska karácsonykor, legyen Neki is valami ajándék és elvigye a rajzomat. Másnap reggel mikor felébredtem, megkértem anyukámat, nézze meg ott van-e a még a rajzom és nem volt ott. Nagyon boldog voltam, hogy én is megajándékozhattam a Jézuskát, aki minden évben csodaszép ajándékokat hozott nekem éjjelente.Mindig azon gondolkoztam aznap este, hogy vajon, hogy jut be a házba? Anyuék engedik be? Vagy át tud jönni az ablakon? Hogy bírja el azt a sok-sok ajándékot? Rengetegszer vártam a tv előtt ülve karácsony esténként, hogy: Na, most bizony elcsípem és beszélgetek vele, de sosem sikerült.. volt olyan, hogy mesét néztem és kb. 2 percre elfelejtkeztem magamról, mire visszanéztem a fa alá, már ott voltak az ajándékok.. Rá 5-6 évre, fent pakolgattunk a galériánkon és megtaláltuk pár kis kori játékomat, köztük a rajzaimmal, amiket a Jézuskának csináltam....:) Szerencsére akkor már tudtam, hogy valójában nem létezik (de, amúgy létezik:))) ) és csak mosolyogtam.. Mint ahogy most is." - Ivett

cipőben.jpg"Kiskoromban sok időt töltöttem a nagyszüleimnél; olyan 4-5 éves lehettem, amikor a Mikulás estéjén is náluk voltam. Már kora reggel kitettem a csizmám az ablakba és egész nap izgalommal vártam, mikor tesz bele végre ajándékot a Télapó. A nagymamámmal sokszor átjártunk délutánonként a szomszédba a barátnőjéhez; ezen a délutánon izgatottan, de gyanútlanul indultam el vele a szomszédba. Mikor visszaértünk a csizmám persze tömve volt édességgel - a nagypapám azt mondta motoszkálást hallott a szobából, ezért odament, és látott egy nagyszakállú öregurat a csizmám mellett! Mikor kiderült, hogy egy szó nélkül hagyta elmenni felháborodtam... Miért nem tartotta fel? Miért nem telefonált, hogy gyorsan szaladjak haza? Napokig nem tudtam napirendre térni a dolog felett, hogy nem találkozhattam a Mikulással; ma már persze tudom, hogy a nagyszakállú öregúr maga a nagypapám volt. :)" - K. Bernadett 

ajándék.jpg"Az én történetem egész friss, idén augusztusban utaztunk egy mikrobuszban barátokkal, kollégákkal és beszélgetés közben meséltem a kolléganőmnek, hogy mostanában vásárolok egy csomó játékot, mert sok gyerek van a családban és ne a szüleimet terhelje az ő születésnapi, karácsonyi ajándékuk költsége. Csak épp arról feledkeztem meg, hogy az egyik munkatársam 10 éves kisfia is ott ült a kocsiban, aki rögtön rá is kérdezett, hogy minek veszek játékokat karácsonyra, amikor az ajándékokat a Jézuska hozza. Először köpni-nyelni nem tudtam, aztán gyorsan rávágtam, hogy igen, de születésnapokon egymást ajándékozzuk meg és arra ezek pont jók lesznek. Közben a visszapillantó tükörből rásandítottam az apjára, hogy mit szól ehhez, de csak mosolygott." - Eszter

fa a tetőn.jpg"A tesóimmal amikor gyerekek voltunk, anyu elvitt minket kocsikázni a városba, hogy megnézzünk ezt-azt. Mi már akartunk hazamenni, mert untuk, így anyunak muszáj volt elindulni velünk. De hazafelé egyszer csak kikanyarodott elénk apu, és a kocsi tetején ott figyelt a fenyőfa :) Nem volt még mobil, így nem tudtak egyeztetni, hogy mehetünk-e már haza :))" - Grépály-Michl Zsuzsanna

üres.jpg"Kétszobás lakásban laktunk és amíg reggel készülődtem, pakoltam a tanszereimet és könyveket, folyamatosan pillantottam kétségbeesetten az üres csizmára. Én nem kapok csokit és mandarint? Pedig tegnap is ötöst hoztam környezetismeretből. Ugyanis reggel sosem volt bennük semmi, de szüleim megnyugtattak, hogy (mivel a 9. emeleten laktunk) a Télapónak magasra kell másznia a súlyos zsákjával ezért lehet, hogy csak délutánra ér ide de mindenképpen benéz hozzánk is. Aztán amikor délután hazaértem már tömve volt Kinder-tojással, nápolyival és mandarinnal... Azaz sikerült felmászni a Mikulásnak hozzám is. A varázs akkor múlt el, amikor (felsős voltam már) egy délután senki nem volt még otthon szüleim közül és csak késő este értek haza... és a csizmácska is üres volt." - Betty

sírós.jpg"Az én Mikulás-mítoszos sztorim az akkor még 5 éves kishúgomról szól. Akkoriban még járt hozzánk a Mikulás (vagy annak beöltözött ember).Állunk az ajtóban,meg is érkezik az öreg szakállas,erre a húgom égtelen ordításba kezdett, nem lehetett megnyugtatni.A "Mikulás" megpróbálta megvígasztalni, de hát rosszul tette. A lényeg az, hogy anyum már nem bírta tovább és inkább elzavart mindenkit. :D" - DavidMuzserak

 


óra.jpg"Már nagyobbacska gyerek lévén sejtettem hogy anyuék rakják a csomagot a csizmába, ezért nagyon megdöbbentem, hogy az édesség úgyis belekerült, hogy nem nyílott a bejárati ajtónk, a szüleim végig bent voltak. (A szobám az ajtó mellett volt, én végig az óra számlapját bámultam, mert azt mondták anyuék, hogy ha 19:00-t mutat, megnézhetem a csizmámat.) Később derült ki a "sunyiság", ugyanis a nagyszüleim a szomszédban laktak, és nagypapám volt a cinkos elkövető, természetesen anélkül hogy hozzánk bejött volna; csak az ablakig közlekedve. :) Ez még legalább egy évig tartotta bennem a mítoszt. :D" - MuzsikZsuzsi

 seprű.jpg"Átmentünk az unokatestvéremékhez, náluk december 5-én este érkezett a Mikulás a családi hagyomány alapján. A szobájukban el volt húzva a függöny, vártuk a Mikulást, egyszer csak kopogtatott valaki kívül az ablakon - egy társasház második emeleti ablakáról volt szó, ami egy parkra nézett - és teljes transzban elhúzhattuk a függönyt. Kiderült, hogy apu kopogtatott egy partvisnyéllel a fürdőszobából kihajolva :))) de én teljesen elhittem, hogy a Mikulás volt, sőt, az egyik unokatestvérem még azt is biztosra vette, hogy látta a Mikulást egy pillanatra az utca végén befordulni :)))))))" - Linda

 

Szólj hozzá

mese ünnep mikulás