2014. feb 26.

Farsangi fánk helyett: Egérke

írta: LOR
Farsangi fánk helyett: Egérke

egérke.pngZSOla legutóbbi egészséges sütijét látva és kóstolva persze megfogadtam, hogy legközelebb én is megint valami olyat hozok nektek, mint a legelső "recept"-es bejegyzésünk volt. Aztán a napokban elcsíptem egy főzős műsor végét, amiben a mini fánkok épp átfordultak másik oldalukra az olajban, majd porcukorral ékeskedve a tetejükön, egy csésze gőzölgő kávé mellett landoltak. Több se kellett, már be is ugrott egy újabb gyerekkori finomság, az Egérke. Szintén ezer éve nem ettem már ilyet. Arra emlékeztem, hogy körülbelül olyasmi a tésztája mint a palacsintáé és hogy legtöbbször nyaranta, a Balatonon kértünk és lopkodtunk belőle mi 4en lányok, az uncsitesók. Késő volt már, hogy anyát hívjam a receptért úgyhogy a neten böngésztem, hátha felismerem valamelyik elkészítési módot. Számtalan különböző Egérke receptre bukkantam így azon kezdtem tanakodni, hogy vajon melyik lehet az eredeti. Van egyáltalán meghatározása az egérke fánknak? Hozzávaló függő, hogy mit hívunk annak és mit nem? Ti mit tudtok erről? Én amúgy nem hiszem, mert találtam egérkét ami élesztővel készül, mások sütőporral, van amelyik tejjel, de akad túróval, joghurttal és kefírrel is. Mint később kiderült a mi családunk itt is a finom kefírt szokta alkalmaznii, úgyhogy jöjjön most ez a gyors és egyszerű recept.

Hozzávalók (4 személyre):

  • 200 g liszt
  • 2 db tojás
  • 2 csapott ek. cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • citrom héja (reszelve)
  • fél csomag sütőpor
  • 1 pohár kefír
  • + bő olaj a sütéshez és porcukor a tálaláshoz.

Elkészítés:

A hozzávalókat jó alaposan keverjük össze, míg sűrű tésztát nem kapunk. Forrósítsuk fel az olajat és az evőkanalat előbb az olajba mártva, szaggassuk a masszát a forró olajos edénybe. A mini fánkok általában maguktól is átfordulnak majd, de azért tartsuk szemmel őket és segítsünk nekik, ha szükséges. Mikor már kellemes aranybarnára sültek, szedjük ki őket és itassuk fel róluk a felesleges olajat, konyhai papírtörlővel. Porcukrozzuk meg a tetejüket és fahéjjal vagy lekvárral tálaljuk. Jó nassolást! :)

ZSOla: én kókuszolajban fogom kisütni ;)

Szólj hozzá

recept tízórai vagy uzsonna