2014. jan 17.

Egy totyogó étlapja - sütőtökös bulgur kása

írta: ZSOla
Egy totyogó étlapja - sütőtökös bulgur kása

bulgur.jpgSok Anyukától hallom magam körül, hogy trükközni kell a tápláló ételekkel, mert a gyerek kifejezetten az "egészségtelenekre" bukik; sült krumpli, tészták, mirelit halrudak stb. Szerencsére Mazsola imádja a zöldségeket, de mivel én is azt eszem, amit ő, és kezdem már nagyon unni a főzelékeket, elkezdtem kísérletezni. Íme egy gyors és nagyon egészséges ebéd ötlet, ami édeskés ízével igazi baba-kedvenc lehet, sőt remek átmenetként működhet a pép-korszak és a szilárd ételek között.

A sütőtöknek még mindig szezonja van, de a pépen és a krémlevesen kívül idáig nem nagyon tudtam máshogy felhasználni. Kerestem még néhány ilyenkor is elérhető, ízben passzoló zöldséget és valami ragufélében törtem a fejemet. Bár végül egytálétel lett belőle, eredetileg köretként jutott eszembe a bulgur, hogy ne mindig rizst együnk. A fűszerezést pedig egy nemrégiben kipróbált indiai főzőiskola ihlette, természetesen baba-kompatibilis verzióban.

Hozzávalók (családi adaghoz):

      • kb. 30 dkg sütőtök
      • 1 nagy (vagy 2 kisebb) alma
      • 1 nagy (vagy 2 kisebb) sárgarépa
      • 1 kis fej hagyma
      • egy ujjnyi vastag gyömbér
      • 2 tk őrölt kurkuma
      • só, bors
      • 1 csésze bulgur
      • ízlés szerint csirke husi

Először elkészítettem a bulgurt. Ismeritek már ezt az alapanyagot? Bioboltokban, de most már hipermarketekben is be lehet szerezni ezt a keleti rizs helyettesítőt. Valójában egy (B) vitaminban és ásványi anyagban (főleg vas) dús búzatöretről van szó, aminek a glikémiás indexe is alacsony, ezért diétázók és kismamák is bátran fogyaszthatják. A szemeket meg is párolják a csomagolás előtt, úgyhogy nincs más dolgunk, mint a kimért bulgur másfélszeresének megfelelő vizet felforralni, és amint lobog beleönteni. Le is lehet venni a tűzről, amíg a többi hozzávaló elkészül, addig szépen megszívja magát.

A zöldségeket és az almát apró kockákra vágtam. Egy kis olajon megpirítottam a hagymát és rádobtam a sárgarépát - ennek kell a legtöbb idő, hogy megpuhuljon - és a gyömbért (vékony, de még kihalászható karikák formájában, aki szereti reszelt formában benne is hagyhatja). Pár perc párolás után jöhet a sütőtök is. Amikor ezek megpuhultak, fűszereztem, az almát pedig a legvégén, csak egy rövid időre adtam hozzá, különben teljesen szétfőne. Mikor ez a ragu szerű finomság elkészült, az egészet jól összeforgattam a bulgurral. A sütőtök és az alma is egészen krémessé is tud válni, ha elég ideig pároljuk, így egy olyan masszát is kaphatunk, ami tökéletes állagú arra az esetre, mikor gyermekünk éppen az egyedül való kanalazást tanulgatja.

Mikor másodszor készítettem, apróra vágott csirkemell husit is pirítottam hozzá, remekül illett bele.

Jó étvágyat kívánok!

Szólj hozzá

halloween recept ebéd