2013. okt 31.

Kismama jóga

írta: LOR
Kismama jóga

www.pinterest.com.jpgMa lesz a második kismama jóga órám. Már alig várom. Sikerült egy nagyon jó kis helyet találnom Sopronban. Szép, nyugodt környezet, kedves jóga társak, kitűnő jógaoktató. Bár a pocakom persze nekem a legkisebb, és talán én vagyok a legfiatalabb is, de heti egyszer itt "sorstársi" közegben vagyok. A jógát ZSOla-val pár éve Budapesten próbáltuk már. Igazi nővéres esték voltak azok, sushizással megspékelve a végén. Bár eleinte nagyon furcsa volt, az intenzív (több éven át tartó. rendszeres) kosárlabda edzések után (mellett), egy ilyen lassú, koncentrálós, befelé figyelős testmozgást kipróbálni, de pár óra után már egész jól mentek az alapok.

Az első kismama jóga óra azonban ismét elég szokatlan volt számomra. 1-1 feladatot végig csukott szemmel kell (itt is) végezni, és nem szabad hagyni a gondolatokat elkalandozni. Talán ez utóbbi a jóga legnehezebb része. A kismama jóga még visszafogottabb, "enyhébb" változata annak, amit régen megismertünk. Főleg nyújtó, lazító gyakorlatokból és különböző (fájdalom csökkentő hatású) légzéstechnikák elsajátításából áll. Kevésbé átmozgató, mint számítottam, viszont annál kellemesebb, meghittebb, nyugodt állapotba varázsol. Nem hiszem, hogy lehet elég korán kezdeni (bár úgy tudom az első trimeszterben semmilyen testedzés sem ajánlott), de azt már most elhatároztam, hogy a várandósság végén heti 2szer is el fogok járni.

Szólj hozzá