2013. nov 10.

"Ham-ham", ha Apa főz

írta: ZSOla
"Ham-ham", ha Apa főz

Először is, nagyon köszönjük a pozitív visszajelzéseket, és szeretnénk bátorítani Titeket kedves olvasók, hogy nyugodtan írjatok is nekünk, akár itt, akár az e-mail címünkre. Másodszor, örömmel látjuk, hogy sokatoknak ihletet is adtunk! A témajavaslatok is szuperek, de kezdünk azon gondolkozni, hogy lehetőséget adunk Nektek is, írjon mindenki abban a témában, amiben profi! Ezennel bevezetjük a VENDÉGBLOGGER fogalmát, és meg is adjuk a lehetőséget az első delikvensnek. Konkrétan a Férjecskémnek, aki így a mai nap nemcsak az ebédkészítés, hanem a blog bejegyzés feladatát is kipipálta helyettem, amit ezúton is köszönök!

"A csajok ma délelőtt shoppingolni indultak. Én eközben otthon maradtam, mivel ki nem állhatom a bevásárlóközpontokat. Főleg nem az ünnepek előtt, ahol már november elejétől karácsonyi zenéket játszanak. Sajnos a sűrű hétköznapokon nincs lehetőségem segíteni a házimunkában, gondoltam most itt egy alkalom, hát nekiállok. Két dolgon morfondíroztam, vagy takarítok, vagy főzők.  TAKARÍTSAK, vagy FÖZZEK? Igazából a takarítást is bevállalom, de most mégis inkább FŐZÖK. Mivel vásárolni nem voltam, és persze kedvem sincs, lássuk mit rejt a mi kis éléskamránk.

exps16242_BYL961276D41.jpgA fagyasztóban találtam egy már előre megfőzött és pépesített sütőtököt, ebből príma krémlevest lehet készíteni. Persze, ha az embernél akad friss sütőtök, akkor azzal bizonyára finomabb, de a saját magunk állttal elkészített és lefagyasztott alapanyag is kiváló volt hozzá. Sütőtök felenged, fazékba bele. Forralás után csak ízesítenem kellett egy kis fehér borssal, szerecsendióval. Főzőtejszínnel felengedtem, majd még egy csepp vízzel higítottam és máris kész volt, egy roppant finom leves.

A második fogással már kicsit gondban voltam, ugyanis egy csirkemellen kívül csak egy csokor friss répát találtam. Jöhet az internet, ebből vajon mit lehet kihozni? Az egyik híres magyar főző honlapon – NoSalty.hu – találtam egy Répás csirke receptet. Végül is ezt vettem alapul:

Hozzávalók:

-          1 egész csirkemell

-          recept szerint 70 dkg sárgarépa, én 3 óriás répát használtam

-          2 alma

-          1 fej vöröshagyma

-          2-3 gerezd fokhagyma

-          pirospaprika, só, bors

Elkezdtem dinsztelni a felaprított hagymát. Hozzáadtam az előre megtisztított felkockázott csirkemellet. Ahogy azt Édesanyámtól tanultam, addig kavargattam, míg a hús el nem veszítette a színét, majd félrehúztam és egy kicsit meghintettem pirospaprikával. Pár perc párolás után hozzáadtam a vékony csíkokra vágott sárgarépát, amlát és a felaprított fokhagymát. Körülbelül fél óra alatt lassú tűzön puhára pároltam, közben pedig sóval és borssal fűszereztem. Víz nemigen kellett hozzá, mert a répa engedett némi levet. Köretnek rizs tálaltam." - KD

Meg kell mondanom, oda voltunk az ebédért! A mi egyre válogatósabbá váló, ráadásul most betegségből lábadozó kislányunk pedig, úgy ette a két - számára együtt tálalt - fogást, mintha az maga a mennyei manna volna. :)

 

Szólj hozzá

halloween recept