2013. dec 02.

Haszontalan babaholmik

írta: ZSOla
Haszontalan babaholmik

A hétvégén elkezdtem összegyűjteni a babaholmikat, amiket továbbadhatok a Húgomnak. Be kell vallanom, óriási balekok vagyunk! Igyekeztünk a kelengye beszerzésekor józanok maradni, de hát az egész nagy-nagy családban (egészen unokatestvérekig) a mi Mazsolánk az első apróság közel 20 éve, úgyhogy egyrészt örökölni sem volt honnan, másrészt a jótanácsok is egy másik korból jöttek, könnyű volt csak legyinteni rájuk. Következzen most 10 olyan kisebb-nagyobb dolog, amit sajnos megvettünk és (majdnem) soha nem használtunk (a csak képek illusztrációs célt szolgálnak):

1. Kókuszpólya

kókuszpólya.jpgTudom, hogy a pólyázást nagyon sok helyen csodafegyverként emlegetik. És egyszer nekünk is bejött! Órák óta nagyon fájdalmasan sírdogáló, pár hetes apróságomat becsomagoltam (nem a megvásárolt pólyába, hanem egy puha takaróba) és láss csodát, elaludt. A következő, és még két ilyen alkalommal azonban még jobban rázendített, ezért felhagytunk a bugyolálós módszerrel. Mazsola ezek szerint nem az a fajta. A kókuszpólyát egyszer tettem igazán próbára, egy rendkívül hideg napon megejtett séta erejéig, de mivel "hason alvók vagyunk", ez sem jött be. Azóta a szekrény mélyén pihen.

2. Babakesztyű

kesztyű.jpg

Állítólag ez arra való, hogy a baba ne karmolássza össze magát. A kesztyű 30 másodpercig sem maradt meg a babám kezén, és szerencsére egyetlen kis karcolásba sem halt bele. :)

 

 

3. Mosdókesztyű

barbamama.jpgHa már a kesztyűknél járunk. Azt hiszem, ennek az lenne a funkciója, hogy újszülöttünket ezzel törölgessük az első fürdetés-mentes napokon. Vagy talán fürdés közben is? Bevallom, nem értem. Mentségemre szóljon, az egyébként cuki textil darabkát ajándékba kaptuk.

 

 

4. Babatartó a kádba (kádszűkítő?)

babatartó.jpgAz első önálló fürdetés nekem is nagyon félelmetes volt, olyan apróka, és vizesen olyan csúszós a baba. Bármi segédeszköznek örültem. Volna. De hogy is gondolhattam, hogy az állandóan testmelegre és puhaságra vágyó Mazsola majd örömmel fogad, egy hűvös merev fura izét...

 

5. Elektromos orrszívó

orrszívó.jpgEbbe a hibába sokan beleeshetnek. Az orrszívó porszívó elsőre rettenetes találmánynak hangzik! Én is megpróbáltam az elektromosat, hátha az is elég lesz... Sajnálattal tájékoztatok mindenkit; nem elég! Mondhatni, semmire sem jó. A porszívót pedig megszokják a gyerekek, az enyém speciel maga hozza, ha nagyon tele a nózija.

6. Baba hálózsák

hálózsák.jpgNekem a mai napig állandó lelkiismeretfurdalást okoz, hogy sokszor nem tudom, hogy Mazsola be van-e takarva. Miközben én is alszom, nem tudok rá figyelni, ráadásul, ha bemegyek megnézni felébred... Jó megoldás lenne a hálózsák, ha a baba mozdulatlanul aludna, de nem teszi, pörög-forog. Ráadásul, ahogy említettem, előszeretettel hason szundít. Csak gondoljunk bele!

7. Elektromos cumisüveg/babakaja melegítő

cumimelegítő.jpgKizárólag azért ruháztunk be rá, mert egész apró korától kezdve sokat utaztunk a Kismanóval, olykor egész hosszú távon is. Az egy dolog, hogy vagy hideg maradt benne a kaja, vagy tűzforró lett az otthoni próbálgatások során, de autóban persze sosem használtuk. Ha megálltunk, minden benzinkútnál, étteremben adtak egy csésze forró vizet...

8. 4 az 1ben hibrid hordozó

minimonkey.gifSok ismerősöm esküszik a kendős hordozásra. És én hiszek is nekik, bár azt látom könnyen túlzásokba lehet esni vele. Van aki egész nap hordozza babáját, és olyan baba is van, aki sehol máshol nem hajlandó aludni. Nekem ez sok lenne, de tiszteletben tartom minden anyuka saját módszerét. A kendő kötése valahogy nekem nem volt szimpatikus, viszont a láblelógatós, hátizsáknak kinéző trendi hordozókról meg sok negatív ortopédiai  véleményt hallottam. Háhá, gondoltam én, majd a hibrid megoldás! Sokszor próbáltuk, ahogy nőddögélt, az összes verziót. Nem jött be. Ez se nem kendő, se nekem nem kényelmes megoldás. A kistesónál biztos, hogy valami mást próbálunk majd.

9. Hűthető rágóka

rágóka.pngA fogzás kemény dió tud lenni. Mindent megpróbálunk, hogy csemeténk fájdalmát enyhíteni tudjuk. A rágóka önmagában nem lenne rossz találmány, csak hát a gyerekek a legritkább esetben rágják azt, amit kéne. Helyette az kiságy szélét, Apa papucsát, vagy Anya kisujját... A hűtés viszont tényleg okos dolog, hűtsük azt, amit rágni szeret! :) Nálunk egyébként a bevizezett és egy kicsit lefagyasztott pelenka volt a nyerő. És még egy tipp egy korábbi bejegyzésben: itt.

10. Járóka

járóka.jpgMi azért ruháztunk be rá, hogy megvédjük Mazsolát az asztalsarkoktól, hogy legyen hova betenni, amíg a háztartási munkát végzem. Nettó 2 órát ha töltött benne bő egy év alatt. Játéktárolónak használtuk, aztán lekerült a pincébe. De nem mondom, lehet olyan ház, ahol jól jön, a mi lakásunkban csak egy drága, óriás lom volt.

a

a

Bónuszként pedig jöjjön 5 valódi extremitás egy témára (pisi esemény), honnan, ha nem Amerikából!

+ Peepee Bottle (ha nincs WC a közelben)

peepeebottle.png

+ Diaper alarm (pelenka riasztó, zenél, ha csomag érkezett)

diaperalarm.jpg

+ Wipes warmer (elektromos popsitörlő kendő melegítő)

wipe warmer.jpg

+ Baby butt fan (erre szerintem már nincs is szó, popsi szárító ventilátor)

babybuttfan.jpg+ Peepee Tepee (nonpluszultra: kukisapi, hogy Anyát se érje baleset, amíg a fenti kütyükkel bajlódik)

Pee_pee_Tee_pee__4ddb92c11b40e.jpg

Szólj hozzá

pénz kelengye