2013. dec 04.

Babával (baba mellett) barkácsolós 2.

írta: ZSOla
Babával (baba mellett) barkácsolós 2.

Az első ilyen című posztban valóban a baba közreműködésével készült karácsonyfa díszt mutattam be, és hozok még majd hasonlót, de a most következő ötleteket talán inkább egy (akár rövidebb) alvás közben, esetleg nagyobbacska - mondjuk kisiskolás - gyerkőcökkel lehet elkészíteni. Egyszerűek és olcsók. Én "szóróajándéknak" szoktam nevezni őket, mert ilyenből jut általában mindenkinek, akinek csak egy aprósággal szeretnék kedveskedni, pl.: távoli rokonok, kollégák, csapattársak, stb.

Konyakmeggy Mikulás

csokimiku.jpgElkészítése szuper egyszerű! És a hozzávalók egyszerű háztartási kellékek, plusz egy doboz fincsi töltött csoki. Fogtam egy egyesével csomagolt Cherry Qeen desszertet, a tetejére ragasztottam egy nagyobb gyöngyöt és szemet, szájat rajzoltam neki. A sapkája egy félkör alakú piros papír (vagy filc darab), a fehér részek pedig egy sima vattakorong feldarabolásával keletkeztek. A botját alufóliából hajtogattam. Mutatós és ehető!

 Tésztaangyal

tésztaangyalka_1.jpgkellék.jpgEz az egyik kedvencem volt sok-sok évvel ezelőtt, azóta is van a fán. Csak néhány darab tészta, meg egy kis ragasztó. Natúran is mutatós, de arany, vagy hóspray-vel is díszíthető. Érdemes pillanatragasztót használni, mert nehezen illeszkednek a darabok.

 

Hűtőmágnes angyalkák dekorgumiból

20101220169.jpg
Egy háromszög, egy kör, egy csillag és egy pillangó alakot rajzoltam meg sablonként kézzel, majd a különböző színű dekorgumikra másolva kivágtam őket. Mindenféle otthon található flitterekkel, szalagokkal, de még szalvétával is díszítettem őket. Nem készült két egyforma. Végül a hátoldalukra ragasztócsíkként kapható apró mágnesdarabot rögzítettem, de akár karácsonyfadíszként is felakasztható. Nálunk 5 éve díszíti a hűtőt az adventi időszakban, és Mazsola minden reggel puszit dob neki. :)

 

Zseníliadrót karácsonyfa

Ez a kellék millióképpen használható - készítettem már belőle babát is. Remek tulajdonsága, hogy nemigen lehet elrontani vele semmit, nem koszol, nem ragad, egész apró gyerekek is bátran hajtogathatják. Ha még nem ismernéd, így néz ki: 

zsenília_zöld.jpg

És a mű:

karifa.jpg

A zsenília drótot egy hungarocell kúpra tekertem fel úgy, hogy a végeit mindig 0,5-1 cm mélyen beledugtam a formába. Ehhez még ragasztó sem kellett. A tetején egy szintén zsenília drótból hajtogatott csillag csücsül, a díszek pedig ismét gyöngyök és flitterek voltak, amiket akár gombostűvel is be lehet nyomni, de ragasztani is ér.

 

 

Eszem ágában sincs más tollával ékeskedni, de olyan szerencsés vagyok, hogy a családomban, sőt a baráti körömben is akad hozzám hasonló, a saját készítésű ajándékokat gyártó ezermester, így nem hagyhatom ki, hogy a tőlük kapott ajándékokból is bemutassak párat:

Szalag fenyő

karifák.jpg

Kis híja volt, hogy az ehhez hasonló függőkkel keresztbe-ajándékoztuk egymást kedvenc uncsitesóimmal (később lásd: AZ IKREK). Én végül más mellett döntöttem tavaly, és azt hiszem a nehezebb utat választottam. Ehhez nem kell más mint egy darab drót, valami csini szalag és néhány gyöngy. Köszi Csajok!

 

 

Gyönyörűségek filcből

dísz.jpgmikuruha.jpg

korik.jpg

 

 

 

 


Ezeket a szépségeket pedig a legjobb barátnőm készítette. Szerintem azért hasonlóknak csak egy jó alvó gyerkőc esetén álljunk neki nappal, mert nehézségi fokban ezek a bajnokok. Az alapanyaga mindnek filc, vatta töméssel, és aprólékos kézi varrással álltak össze. A korik éle egyszerű gémkapocsból van, sztorijukat pedig sosem felejtem. 2011 Karácsonyán kaptuk ugyanis őket, amikor mi már 4 napja tudtuk, hogy bővül a család. Hogy rózsaszín, vagy kék korikra lesz szükség, persze még nem is gyaníthattuk, de az én barátnőm - mit sem sejtve, de mégis valamit érezve - mindkettőről gondoskodott. Hálás köszönet érte! :)

Szólj hozzá

ünnep karácsony