2013. dec 05.

Álomteli éjszakák

írta: LOR
Álomteli éjszakák

759f5af2c99c9ef8356c69abf1701c15.jpgA cím persze lehetett volna "Álmatlan éjszakák is" ami átvitt értelemben még csak helytálló, de a szó szoros értelmében, pont az ellenkezője igaz. Tegnap mindkét könyvemben (A suttogó titkai és  Nem harap a spenót) a csecsemők jó/ rossz alvási szokásiairól olvastam. Próbáltam memorizálni a tippeket, hogy mit kell majd tenni, ha a gyerkőc, túl pörög vagy épp még nem elég álmos. Aztán egyszer csak azon kaptam magam, hogy a könyv a kezemben, a lámpa ég, én meg felébredek. Hoppácska, azt hiszem elszundíthattam valahol.. Ezzel mostanában nem is lenne gond. Bár korábban sem volt, ha belegondolok. Egyedül talán a vonaton nem szerettem aludni (mikor bárki nyomonkövethette minden fejbiccenésemet), de egyébként, szinte bármely napszakban, szitne bárhol megy az alvás. Nagyjából általában ki is pihenem magam (legyen szó 20 percről vagy akár 12 óráról). Csakhogy a mélyalvás, na az valahogy sosem ment. Mindig is sokat álmodtam és általában (80%-ban) képtelen rémségeket. Kis családom mindig csodálkozva hallgatta a sztorikat amit a képzeletem éjjelente kreált. De hát mit van mit tenni, gondoltam. Hol rémálmok, hol szép álmok. Általában tudom is a miértjüket. Tudom melyik aznap látot/hallott eseményt dolgozta fel  és kavarta össze az agyam.

De mostanában még erre is rá tett egy lapáttal a szervezetem. Éjjelente nem ritkán akár 3-5 rémálmom is van. Kezd egy kicsit elegem lenni. Sok baba-mama portálon olvasni, hogy a várandós kismamák az 1. illetve a 3. trimeszterben sokkal intenzívebben álmodhatnak. Pff, és mi van a 2. trimeszterrel? Nekem most lettek csak igazán intenzívek. A Bien.hu szerint: "A rossz álmok a terhesség időszakában nem gyakoribbak, mint máskor, csak ilyenkor sokan jobban emlékeznek az álmaik részleteire, mert a tudatalatti több információt küld a tudat felé, és az álombeli képek és érzések a fantáziájukra is másként hatnak, mint nem-terhes állapotban. Sokat segíthet, ha úgy könnyítesz a lelkeden, hogy az álmaidat valakinek elmeséled. Az álomfejtéssel ne fáradozz, hiszen a rémálom a szorongásod következménye, ne terheld magad még az értelmezésével is, mert esetleg téves következtetésre juthatsz." Az elmeséléssel nincs gond, és megfejteni sem próblálom (már) őket. Jobb ez így mindenkinek :)

Akárhogy kutattam nem találtam számomra kedves rossz álmok elleni szerre/tippre. Viszont találtam és alkalmaztam is már a következő praktikákat egyéb (várandós) alvászavarok esetére:

Nehezen tudsz elaludni: a legjobb és legfinomabb amit tehetsz, hogy felhörpintesz egy bögre meleg tejet, benne egy csepp mézzel. Nekem bevált recept. Vagy, amint a fenti példa is mutatja, olvass! A tv- kevésbé segít, mert a műsorok többsége ami lekönte az vagy izgalmas, vagy hangos, de egy jó dokumentum film, egyhangú narrátorral, vagy egy Forma1-es futam szintén álomba szenderíthet.

Nem találod a helyed az ágyban: sajnos ez is ismerős. Nagy érvágás volt nekem, hogy szinte a terhesség elejétől, nem aludhatok a kedvenc pozíciómban, hason (egyik lábamat hajlítva, oldalt a melkasomig felhúzva). Sőt a 20. héttől vagyis mostantól már a háton fekvés sem javasolt (mert ekkor a növekvő méh erős nyomást gyakorolhat a vérerekre, és ez által kevesebb oxigén jut el a méhlepényhez és a magzathoz - forrás). Maradt tehát az oldalt fekvés. Ìgy azonban néha bizony zsibbadni kezdenek a lábaid és erős késztetést érzhetsz, hogy egyik oldalról a másikra fordulj, ami viszont a növekvő pocakkal egyre nehezebb lesz. Szerezz, be egy szoptatós párnát, amivel már most remekül alátámaszthatod a pocakod (és persze ami később, a baba érkeztével is jó szolgálatot tesz majd.)

Lábgörcsre ébredsz: először is húzd vissza/hátra a lábfejedet, amíg ki nem áll a vádlidból vagy a lábujjadból a görcs, aztán pedig igyál meg egy pohár magnézium-pezsgőtablettás vizet. Ha gyakran előfordul nálad a probélma, akkor figyelj rá, hogy sok magnéziumban gazdag ételt egyél, így pl. tejterméket, banánt, körtét, mazsolát, mákot, paradicsomot, olajos magvakat.

Szólj hozzá

könyv alvás altatás 2.trimeszter