2013. dec 21.

Varázsolj otthoni spa élményt a karácsonyfa alá

írta: ZSOla
Varázsolj otthoni spa élményt a karácsonyfa alá

Bőrápolással kapcsolatos ajándékkal, télen nem nagyon lehet melléfogni. De miért pazarolnánk drogériákban kapható ajándékdobozokra, van ezerszer jobb megoldás is. Állítsuk össze magunk a csomagot, szinte ingyen:

  • Házi készítésű testradír
  • Saját kezű masszázsra szóló kupon (mandulaolajas hidratálás)

scrub.jpg

Tudtad, hogy a hidratálók nehezebben szívódnak fel az elhalt hámsejtek miatt? A testradír (scrub) gyakorlatilag mechanikai úton távolítja el a felesleges bőrsejteket. Ezek legjobb alapja pedig háztartásunk két alapeleme a cukor illetve a só lehet. Íme 2 csodálatos testradír alap, amelyet bátran variálhatsz ízlésed és a megajándékozott személye szerint:

1. Himalaya scrub (só alapú)

Mi itthon főzéshez is himalaya sót használunk, így a testradír készítésekor is ehhez nyúltam (és nem bántam meg, a színe is szebb lett tőle), de jó minőségű tengeri sóból is elkészíthető. Minél durvább szemű és szürkébb, annál jobb, mert akkor több ásványi anyagot tartalmaz!

Másik összetevőként mandulaolajat használtam, ez egy nagyon hatékony bőrápoló és kellően semleges, bár be kell vallanom nem túl olcsó. Ha valakinél nincs otthon, helyette bátran használható a konyhai extra szűz olíva olaj is.

Az olajból nem kell sok, óvatosan, fokozatosan adagoljuk, mert a kevergetés hatására hamarabb szépen összeáll, mint gondolnánk! Már kész is vagyunk! Illóolajokkal lehet még esetleg turbózni. Nekem a citrusok és a menta passzolt hozzá. Így pasiknak is jó ajándék lehet. Vagy nyáron is bátran kikeverhetjük.

2. Mézes krémes scrub (cukor alapú)

Továbbra is a durvaságra törekedve nádcukorral álltam neki a nőcisebb testradír elkészítésének.

Egy evőkanál mézet adtam hozzá, ami nem csak az illatát varázsolta istenivé, hanem a bőrön használva szuper méregtelenítő hatást is kifejt majd.

A kenhetőség érdekében még egy pici mandulaolajat használtam ennél a verziónál is. Kerülhet bele gyógyfű, pl. kamilla virágzat, vagy levendula is.

Biztos vagyok abban, hogy a tároló üvegek dekorálásával több időt töltöttem, mint magával a testradírok kutyvasztásával. Érdemes azért a megajándékozott tudomására hozni, hogy a scrubokat fürdés, vagy zuhanyzás közben célszerű használni, és utána feltétlenül hidratálni kell a bőrt!

És itt jöhet a kiegészítő ajándék, ha például párunkat ajándékozzuk meg: gyártsunk nálunk beváltható masszázs kupont. Ha masszázsolajként például a mandulaolaj maradékát használjuk, a hidratálást is letudtuk. ;)

masszázs.jpg

Jó wellnessezést! ;)

Szólj hozzá

karácsony recept testradír