2014. jan 06.

Baba napló mustra

írta: LOR
Baba napló mustra

abs6.jpgJegyzetfüzetek az Absoloot Letterpresstől

Új év lévén, én már amit csak lehetett átrendeztem és rendszereztem (pl. pénztárca, emailek, tavalyi határidőnapló/teendők) persze vár még sok egyéb is rám, amit majd a munka nélkül töltött napokra terveztem időzíteni (úgy mint nagy rend rakás, kidobandó kacatok és ruhák között). Bizony már csak 5 hét munka, és aztán (kényszer)pihenő az utolsó 2 hónapban. Viszont, ha már új esztendő: új naptárak, az otthoniak már meg is vannak, most pedig utána néztem, hogy Pán Péter fejlődését, baba-napjait milyen alkalmatosságban tudnám majd a legjobban vezetni. Íme egy körkép, szemezgessetek velem!

Online babanaplók:

Nivea baby.pngTweekaboo: Online napló, mely összeköthető okos telefonos applikációval is. Leginkább a mérföldkövek, kirándulások, közös fotók, fontos pillanatok feljegyzésére, és megosztására családtagokkal, alkalmas. Nagyon hasonló cipőben jár, más grafikával a Totsdiary.com is. Az eddig talált oldalak közül nekem a Nivea Baby a kadvencem. Egyszerű, könnyen kezelhető, kedves a grafikája. Rendelkezik baby figylővel, megmutatja mikor várhatóak a fejlődési mérföldkövek ráadásként pedig folyamatosan hasznos tippekkel segít.

Offline babanaplók:

Baby Journal235_01.jpgNagy kedvenceim a Moleskine journalok, manapság már ebből is kapható baba verzió. 6 személyre szabható és 6 előre megadott témájú szekció található benne, öntapadós címkékkel, matricákkal, jelölőkkel, hogy mindent, stílusosan feljegyezhess, ami csak fontos. Ha az extra designt kedveled és áldoznál esetleg több pénzt is a naplóra, akkor nézz körül itt és itt. Gyönyörű baba naplók, grafikusok tollából, akik mindenre gondoltak és minden témát előre rendszereztek. Ezeket a naplókat előzetes megbeszélés alapján még személyre is szabják nektek. Ha ingyen letöltős verziót szeretnél, akkor keresgélj itt vagy alakítsd át ezt az igazán színes és vidám verziót.

BABY LOG:

Ahogy kutattam és kerestem, rá kellett jönnöm, hogy így hívják ami nekem kell. Nem baby journal és nem is baby diary, hanem baby log. Ezek azok a táblázatok, amiben az első hetekben precízen nyomon tudjuk követni, hogy mennyit eszik, alszik, vagy van ébren a pici. Így lehet a legegyszerűbben némi rendszert találni és felállítani a csöppség és persze saját életetekben. Tracy Hogg is javaslatot tesz A suttogó titkai című könyvében rá, hogy mik azok a legfontosabb dolgok amit minden nap pontosan fel kell(ene) írni: Étkezés: mikor, mennyit/mennyi ideig, melyik cici, Mi volt a pelusban, Ébrenlét: mit csinált és meddig volt ébren, Fürdés, Alvás: meddig, Te: pihentél-e, mennyit, intézni valók, megjegyzések. Hát nem kevés feljegyzendő. Én papír imádóként az offline jegyzetelés híve vagyok, és ha jól sejtem végül magam fogom összeállítani Tökmag naplóját. Viszont arra az esetre, ha esetleg épp nem lenne nálam (karnyújtásnyi távolságon belül) a jegyzetfüzet itt egy plusz segítség:

Baby napló app-ek:

avent.png

Baby log: ingyenes és fizetős verzióban is létezik. Segítségével óriás statisztikákat is gyárthatsz. Philips Avent My baby and Me, szintén mindent tud, amit a fentiekben leírtam, nem mellesleg nagyon szép a kivitelezése is. További app-ekért pedig üsd be az app storeba a baby log kifejezést. ;)

Szólj hozzá

könyv app