2013. nov 14.

Anyasági támogatás "külföldi" kismamáknak (is)

írta: LOR
Anyasági támogatás "külföldi" kismamáknak (is)

39a4ef07ec9f1a3361f98a43795ea2f6.jpgTegnap ismét a védőnőnél jártam, és egy remek hírt hallottam tőle. Azoknak lehet ez elsősorban fontos és pozitív akik külföldön dolgoznak (esetleg itthonról ingáznak), netán külföldön szeretnék világra hozni babájukat is (emiatt kint járnak orvoshoz), de minedemellett igényt tartanának, a minden magyar anyukát megillető (egyszeri), anyasági támogatásra. (Bővebb info a linkre kattintva)

"Anyasági támogatásra jogosult a szülést követően az a nő, aki terhessége alatt legalább négy alkalommal - koraszülés esetén legalább egyszer - terhesgondozáson vett részt".. Ezidáig a gyakorlatban ez a védőnői látogatások melletti, legalább 4szeri kórházi alkalmazott nőgyógyásznál való megjelenést, vizsgálatot jelentett. Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én egyszer egy napig hívtam a kórházat terhesgondozási időpontért, aztán kezdtem elgondolkodni rajta, hogy kell-e ez nekem? Nálunk, ha még van is időpontod a kórházba, az csak ahhoz elegendő, hogy bemehess a rendelésre, de ott, időponttól függetlenül, még vagy 2-3 órát sorba kell "állnod" hogy aztán be is juss. DE! A változtatás lényege, most abban rejlik, hogy a támogatáshoz már elegendő 4 db védőnői látogatás bejegyzése a terhesgondozási kiskönyvbe + 1 db (magyar) nőgyógyászati vizsgálati bejegyzés, akár magán orvos által is. Èljen, éljen!

Ehhez persze elengedhetetlen, hogy (legalább) külföldön végig ne járd az ott előírt terhesgondozási vizsgálatokat, (de gondolom ezt mondanom sem kell, mert a kismama szeret mindig nyugodt lenni afelől, hogy a picivel minden rendben van, ezért minden ilyen vizsgálatnak szívesen áll elébe.) A védőnő az én esetemben pl. a kinti vizsgálatok eredményeit vezeti át a kiskönyvbe. Még több info a külföldön (elsősorban Ausztriában) dolgozó kismamáknak járó juttatásokról hamarosan.

Szólj hozzá

pénz