2013. dec 15.

Gyerekjátékok saját kezűleg karácsonyra

írta: ZSOla
Gyerekjátékok saját kezűleg karácsonyra

Vajon minek örülhet egy 15 hónapos kislány a Karácsonyfa alatt egy "csináld magad" családban? A színes csomagolás szétszaggatásán kívül persze! Tudom, korábban azt írtam, hogy az idei DIY projektjeinket nem leplezem le előre, de talán Mazsola előtt még nem bukhatunk le itt. Psszt! A biztonság kedvéért azért nem a kész műveket mutatom be, hanem a helyeket, ahonnan inspirálódtunk. Három ötlet, három nehézségi szinten:

1. Kezdő projekt sablonnal: karton babaágy (forrás: Ambrosia Creative)

Cardboard-Bed-DIY-4.jpg
A meme (ami jelen esetben kaját jelent) után, Mazsola első gyönyörűen kiejtett szava a BABA. Az utóbbi hónapokban már foglalkoztatja is Nóra nevű babája, édes nyammogások közepette megeteti, néha meg is puszilgatja, sőt a meseolvasáshoz is mindig magával hozza. Érdekes,  hogy az ágyában viszont semmit nem tűr meg maga mellett. Úgy gondoltam itt van hát az ideje, hogy a baba saját ágyat kapjon. Hosszas keresgélés után aztán rátaláltam erre az egyszerű mintára (innen Te is letöltheted), és némi nagyítás után egy pelenkás maxi box kartonjából el is készült a prototípus. Kíváncsi vagyok meddig bírja majd a strapát, de nyugtat a tudat, hogy semmi perc alatt pótolhatom, ha tönkre megy.

2. Haladó projekt: Díszíthető filc karácsonyfa (forrás: happykidsidea.com)

5891328.jpg

Az ötlet (és a kivitelezés) édesanyámat, azaz Tanító mamit illeti. Szerintem nagyon jó lesz, ha Mazsolának lesz egy saját karácsonyfája, amin szabadon garázdálkodhat. :)

Így (is) készülhet: egy nagyobb méretű zöld filcből vágjunk ki fenyőfa alakot, ehhez talán sablon sem kell (a falra pl. kétoldalú ragasztóval, vagy gyurmaragasztóval erősíthető). A díszek szintén színes filcből készülnek mindenféle formában. A játék titka pedig a tépőzár! A díszek hátuljára kerüljenek horgos tépőzár darabkák, így azok egy 15 hónapos (akár még fiatalabb) számára is könnyen kezelhetők, és akár milliószor átrendezhetők lesznek. Nagyobb gyerkőcök esetén gombos verzió is működhet akár kézügyesség fejlesztőként. Ezen az oldalon pedig egy ledsorral is felturbózott szépség komplett leírása is megtalálható.

3. Profi projekt: babakonyha (forrás: IKEA hackers)

konyha.jpgTöbb játszóházban is találkoztam már az IKEA-ban kapható babakonyhával, de mikor a katalógusban az árával is szembesültem, le kellett üljek. Így mikor "Nagyapó Jézuskája" tanácsot kért tőlem, kikötöttem, hogy kizárólag saját maga által barkácsolt megoldás jöhet szóba. Bár biztos vagyok benne, hogy Mazsoláé sokkal szebb lesz, néhány napja rábukkantam egy okos, és asztalosmunkát azért nem igénylő megoldásra. Némi fúrás, csavarozás azért itt is elkél. A mini konyha alapja egy hokedli, amit egyébként a legtöbb bútorboltban megtalálhatunk. Néhány matrica,  fogantyú és akasztó segítségével már süthető is a "süti, süti pogácsa". Nagy előnye, hogy kis helyen is elfér, és szükség esetén eredeti funkciójában is használható.

Szólj hozzá

játék karácsony babaszoba