2014. jan 07.

Ikrekkel az élet - vendégblogger bemutatkozó

írta: ZSOla
Ikrekkel az élet - vendégblogger bemutatkozó

twins.pngA kép illusztráció. Forrásért katt a képre.

Év végén már ígértük, íme most bemutatkozik új vendégbloggerünk, Edina, aki Mazsolával éppen egy idős ikrekkel lavírozik bámulatos gyakorlatiassággal.

"De aranyosak, ikrek?", "Milyen cukik!", "Egy fiú és egy lány? De jó, legalább egyszerre letudják." - ilyen és ehhez hasonló kérdésekkel találkozunk minden nap, amikor kilépünk az utcára. Igen, ikreim vannak: a mindig mosolygós Babóca és a komoly, de annál huncutabb Beni Bubu. Mivel mesterséges úton fogantak, így számítottunk rá, hogy akár ketten is jöhetnek egyszerre, de amikor bizonyossá vált az első ultrahangon, hogy két kis szív dobog odabent, akkor mi is bepánikoltunk egy kicsit. Hogyan fogunk két kisbabát egyszerre ellátni? Sajnos a nagymamák 300 km-re laknak és dolgoznak, így rájuk nem számíthattam. Maradt hát segítségül a férjem és a tőlünk öt percre lakó húgom, akik napközben dolgoztak, így a nappalok nagy részét hármasban töltöttük és egyedül láttam el őket. Az elején nehéz volt, de valahogy mindig sikerült megoldani mindent. Visszagondolva, persze már megszépültek a dolgok, de azért az éjszakai etetések és a köztük félálomban eltöltött egy-egy órás alvások emléke még él bennem. Emlékszem egyszer napközben egyszerre ébredtek fel és egyszerre lettek éhesek (általában 10-15 perce eltéréssel keltek fel, így az egyiket meg tudtam etetni, mire a másik is ordítani kezdett), ezért arra gondoltam, hogy megpróbálom egyszerre megszoptatni őket szopipárnán. Hát mondanom sem kell, hogy nem sikerült és csak ordítottak, én meg rohantam tápszert készíteni. Beleraktam őket a hordozóba, egyik cumisüveg az egyik, a másik üveg a másik kezembe és egyszerre megetettem őket. Innentől kezdve maradt ez a módszer, és a szopizást sem erőltettem, inkább lefejtem azt a keveset ami volt és odaadtam üvegből nekik. Az egyik szülés felkészítő foglalkozáson megkérdeztem a kórház főnővérétől, hogy ikrek esetén lehet-e elég teje az anyukának. Ő akkor azt mondta, hogy tudja a természet, hogy kettőt kell táplálni. Én elhittem és megnyugodtam, végül nem így lett. Ennek ellenére is szépen nőnek a törpék, hiszen már 18 hónaposak lesznek, és jelenleg az egyedül-evést gyakoroljuk. Szóval nem kell azon stresszelni, hogy lesz-e elég tejem, mert legrosszabb esetben tápszeren is felnőnek. Ha valaki esetleg hasonló cipőben jár mint én, és egyedül látja el őket, akkor sem kell aggódni, mert szinte mindent meg lehet oldani, de azért ne utasítsunk el semmilyen segítséget sem.
Bemutatkozásként most röviden ennyit, de hamarosan jelentkezem újabb témákkal: mesterséges megtermékenyítés, mit és hogyan vásároljunk ikreknek? Addig is, ha kérdésetek van szóljatok hozzá, illetve ajánlom mindenkinek a www.ikresek.hu oldalt, ahol a hasznos információk mellett, kérdezhettek is gyakorló ikres anyukáktól.

Szólj hozzá

szoptatás ikrek mesterséges megtermékenyítés