2014. jan 08.

Várandósan betegen?!

írta: LOR
Várandósan betegen?!

5c6611857387aa2485093011238d55c4.jpgKis családunk több tagja decemberben szinte hetekig beteg volt. Azalatt is, hogy sok-sok vidám napot töltöttünk együtt, én nem győztem hajtogatni, hogy én bizony jól vagyok, "dupla erős" most az immunrendszerem. És ez valóban így is volt, egészen 3 nappal ez előttig. Mikor ők már meggyógyultak én lebetegedtem. Nem nagyon lehetne megfázásról szó, hiszen annyira enyhe mostanában az idő. De mégis inkább erre gyanakszom, mint influenzára. Máskor hasonló helyzetben már nyúlok is az instant gyógyporok után és pár bögre csodaszer, pár darab háztartási keksz és néhány kiadós alvás után minden a régi. Beszokott válni az is, ha első nap (mikor rosszabbul érzem magam) este felhörpintek 2 cl házi pálinkát (amit mellesleg ki nem állhatok, de fertőtlenítő hatása ilyenkor mégis hatni látszik). Sőt a múlt héten férjecském (számomra) új módszerre jött rá: 1 nap köhögés és 1 nap orrfújás után egy kiadós szaunával űzte el egytől egyig az összes bacilust.

Várandósan nekem most jól meg kellett fontolnom, hogy milyen, remélhetőleg mielőbb hatékony, gyógymódok jöhetnek a fentiek helyett szóba. Lássuk csak:

Megelőzéshez: nagy adag C-Vitamint vetettem be. Egy darabig ez használt is.

Meghűléskor: Az első ami eszembe jutott, ha már C-Vitamin: sok-sok, nagy bögre- mézes, extra citromos gyümölcs(!) tea. (Bár a zöld tea az igazi kedvencem, Tökmaggal a pocakban kizárólag gyümölcsteák jöhetnek szóba, ezek nem tartalmaznak ugyanis koffeint.) Ha fokoznád a Vitamin bevitelt válassz csipkebogyó teát!

Házipatikánkból előkaptam pár kapszulányi Oscillococcinum-ot is. Ezt a homepotáiás gyógyszert már régebb óta használjuk megfázás és influenza ellen, ezidáig sikerrel. Most is bízom a (kicsit ugyan lassabb) hatásában.

Ha orrdugulásodon szeretnél segíteni, akkor legjobb amit tehetsz az inhalálás. Egy kisebb fazékban tegyél fel főni citromfüvet, gyömbért vagy akár a korábban említett csipkebogyó teát majd, végy egy törölközőt, terítsd a fejedre és hajolj a forró gőz fölé 10-20 percig. Ha ragaszkodsz az orr sprayhez, akkor válassz fiziológiás sóoldatot.

Ha kapar a torkod is, szopogass mentolos vagy eukaliptuszos gyógycukorkákat. Próbáld meg nedvesen tartani a torkodat, ebben is segíthet a fokozott folyadék bevitel ami megfázás esetén különösen jótékony hatású!

Általános érvényű szabály, hogy pihenj sokat, tartsd magad melegen és ha pár nap múlva sem javul, sőt inkább rosszabbodik a helyzet, mindenképpen keress fel egy orvost!

Szólj hozzá

betegség megfázás 2.trimeszter