2014. jan 13.

A 3. trimeszterbe lépve

írta: LOR
A 3. trimeszterbe lépve

f1dd53b77a485211a12e30bfd11beaf4.jpgElképesztő.. de így igaz, beléptünk a 28. hétbe. Vagyis már csak kereken 3 hónap választ el minket attól, hogy megismerjük várva várt Pán Péterünket. Innentől valahogy látszani kezd az alagút vége. A hét végétől már koraszülöttnek számítana a Tökmag, ha úgy gondolná, hogy korábban érkezik. Persze én próbálok hatni rá és marasztalni őt, pont a kiírt dátumig. Olyan jól cseng az-az időpont és minden szempontból az lenne az ideális. Viszont mivel tényleg minden kicsit felgyorsulni látszik (gyarapodó kilók, kerekedő pofi, növekvő pocak körfogat..), már neki fogtam egy "vajúdós" könyvnek (jobb előbb, mint túl későn) és előre bejelentkeztem a jóga oktatónk által ajánlott szülési pozíciós foglalkozásra is. A magyar szülésfelkészítőn már a gyerekágyas időszak volt a téma, és ezen a héten az osztrák felkészítőre is jelentkeznem kell.

A múlt héten ismét jártam ultrahangon is. Már nagyon vártam, mert majdnem 6 hét telt el azóta, hogy legutóbb "élőben kapcsolták" Őt nekem/nekünk. Megmérték Tökmag koponyájának átmérőjét, combcsont hosszát és átestünk a szokásos rutin vizsgálatokon is: vércukor szint, vérvétel, vizelet, vérnyomás és mérlegelés. Időközben viszont kiderült az is, hogy Pán Péter apukájának velem teljesen ellentétes a vércsoportja, és mivel én RH negatív vagyok, ezen a héten megint vissza kell mennem a rendelőbe, ahol beadnak majd nekem egy úgynevezett "Anti-D-Immunglobulin-Spritze"-t (AntiD gammaglobulin oltás-t), vagyis egy injekciót ami RH-ellenanyagot tartalmaz .  Hogy erre miért van szükség? "Ha RH negatív az anya, és a baba (apától örökölt) RH pozitív, akkor gondok adódhatnak. A baba és a mama vére a terhesség alatt ugyan nem keveredik, de a szülésnél, illetve ha a méhlepény bevérzik magzati vér juthat az anyai vérkeringésbe. Ez a bevérzés a terhesség során spontán, vagy valamilyen orvosi beavatkozás során is megtörténhet. Ilyenkor a magzat vére bekerül az anya keringési rendszerébe. Ezt az eseményt pontosan ugyanúgy értékeli a szervezet, mintha hibás vérátömlesztés történt volna. Az anya szervezete ellenanyagot kezd el termelni a magzati vörösvérsejtek ellen, ezzel károsítja a magzatot. Ugyanez a vérkeveredés jön létre szüléskor is. Ezért az első terhesség alatt is fokozottan kell figyelni, nem csak a szülés alatt." forrás) Hát ezért. Ausztriában ezt az oltást elővigyázatossági szempontból általában a 28. héten adják be a kismamáknak, míg Magyarországon, a terhesség alatt csak vészhelyzetben illetve közvetlenül a szülés után, amennyiben szükséges.

Elképesztő.. de ezen kívül a szurin kívül már csak egyetlen hivatalos, kötelező vizsgálat vár rám a szülés előtt, az osztrák Mutter-Kind-Pass szerint.

Szólj hozzá

vizsgálat Ausztria 3.trimeszter RH-negatív