2014. feb 25.

Mozgás, baba!

írta: LOR
Mozgás, baba!

baby_shower_11.jpgTegnap volt az eddigi legmozgalmasabb napunk. Mármint ami Pán Pétert illeti, biztosan. Már hajnali 4-5 körül óriás mozgásokkal és nyújtózásokkal kezdett. Annyit és olyan kitartóan ficánkolt, hogy visszaaludni se tudtam már. Kinyomta a tappancsát a jobb, a könyökét a bal oldalon és tartotta pár másodpercig, aztán helyzetet váltott és újra kezdte. (Legalább is én így képzeltem.) Elvileg pár hete már befordult a helyére, de a jóga oktatónk is megjegyezte, hogy a csöppségek még többször forgolódhatnak a célegyenes előtt. A szakkönyvek szerint mostanra (34. hét) egyre kevesebb helye van (így kellene, hogy legyen) és már kevésbé aktív. Bár azt is írják, hogy a 36. héten viszont leszáll a medencébe és ekkor a végtagjainak újra nagyobb hely jut rúg-kapálni. Ki tudja, lehet, hogy ez volt az utolsó igazán (hiper)aktív napja még a pocakban?!

Apropó hiperaktív, természetesen gyorsan utána olvastam a furcsa, de persze kedves mozgalmas-meglepetésnek és több helyen is azt találtam, hogy nem kell aggódni, hogy a baba hiperaktív lesz, ha sokat mocorog a pocakban. Ezek a jelek  inkább megnyugtatóak. Ha a csöppségnek sok az energiája akkor jól van, jól érzi magát, és kedvét leli a mozgásban. Ha a babával bármi apróbb probléma lenne, akkor az extra energiáit is annak "regenerálására" és a fejlődésre fordítaná és nem lenne annyira aktív.

Tökmag is természetesen folytatta az aktív napját, szinte egész délelőtt éreztem, aztán az ebéd utáni pihenőnél szintén nem hagyott túl sokat szenderegnem. Ledőltem és vártam, de még a matracot is benyomta olyan erősen terpeszkedett. Délután egy nagy Bruno kutyás sétával sikerült elringatni, de aztán kora estétől egész elalvásig próbálkozott még.

A magzatmozgások a bent töltött 9 hónap alatt folyamatosan változnak és a kismama is máshogy érzékeli őket. Ahogy korábban írtam, én a 18. héten éreztem először bármi jelét is. Aztán el kellett még telnie pár napnak, mire Tökmag apukája is érezhette az apróbb box-mozdulatokat. 3-4 hete, vagyis kb. a 30. hét környékén újabb fajta (eddig ismeretlen) mozgásra lettem figyelmes. Első reakcióként elöntött a büszkeség, hogy a mi Pán Péterünkből biztosan híres dobos lesz, hiszen ütemesen kalimpál. Aztán emlékeztem, hogy mások mondták, hogy sokszor érezni a babák csuklását és rá kellett jönnöm, hogy ez itt az. (Akkor csuklanak, ha a kelleténél mohóbban kortyolgatják a magzatvizet. De aggodalomra szintén semmi ok, maximum pár percen belül abba is hagyják és csak a box marad. :)

/Kép forrása/

 

Szólj hozzá

fejlődés mozgás 3.trimeszter