2014. már 07.

Chi(a), az (energia) puding

írta: ZSOla
Chi(a), az (energia) puding

chiapudingok.jpg

Na jó ezzel a két recepttel lehet, hogy elvetem a sulykot... De hát ez van, imádok új, EGÉSZSÉGES dolgokat kipróbálni. Csak akkor olvass tovább, ha kíváncsi vagy, hogy hogyan lesz egy isteni finom puding vércukorszint csökkentő és diétás, miközben rengeteg energiával tölt fel! Azt is megértem, ha úgy döntesz, hogy a puding márpedig édes cukros bűnözés...

 A recept forrását a képre kattintva éred el.

 

A chia, vagy másik nevén azték zsálya Közép és Dél-Amerikában őshonos növény, aminek magját szuperélelmiszerként tartják számon, mert rengeteg áldásos hatása van. Csökkenti a vércukorszintet, javítja a koleszterinszintet, segíti az emésztést, miközben csökkenti az étvágyat és rengeteg energiát ad. Ez utóbbival nekem is jó a tapasztalatom, lehet, hogy nem véletlen a chi, mint éltető energia és a chia mag hasonló hangzása, én mindenesetre mérkőzések előtt mindig fogyasztom. Legfontosabb összetevőivel ártani biztos nem ártok: tartalmaz ugyanis rostokat, proteint, ásványi anyagokat (kalcium, magnézium, vas, cink, stb.) és esszenciális zsírsavakat. További információk itt.

Hozzávalók (egy-egy adaghoz)

Csokis Chia puding

  • Fél bögre (kb. 125 ml) kókusztej, vagy mandulatej
  • 2 ek chia mag
  • 1 ek kakaó
  • apró csipet só
  • csipet fahéj
  • 1 1/2 ek méz

Vaníliás Chia puding

  • Fél bögre (kb. 125 ml) kókusztej, v. mandulatej
  • 2 ek chia mag
  • Néhány csepp vanília kivonat
  • apró csipet só
  • 1 ek méz
  •  

 

Nálam éppen mogyorótej volt itthon, abból készítettem, hiszen mogyoró és a kakaó remekül harmonizáló ízek. Mostanság egyre több helyen kaphatóak a magtejek, sőt számos blogon olvastam már saját készítésű recepteket is, szerintem ki fogom próbálni, úgy a cukor és az adalékanyagok is kiküszöbölhetők...

A puding elkészítése: egy kis tálban keverjük alaposan össze a száraz hozzávalókat. Utána fokozatosan adagoljuk hozzá a választott (tejhelyettesítő) tejet. (a méz egyelőre kimarad) Arra figyeljünk, hogy a chia magok mind a folyadékban legyenek, és lehetőleg ne álljanak össze kis szigetekbe. A most még folyós massza mehet a hűtőbe. Fél-egy óra múlva keverjük át alaposan az egészet, és tegyük vissza. Ekkor még ne várjunk tökéletes puding állagot, zselésebb részekre számíthatunk kicsit sűrűbb krémben.

chia.jpgMásfél-két óra múlva a chia kifejti teljes nedvszívó hatását és elkészült a desszert; az isteni és egészséges puding. Tálalás előtt keverjük hozzá a mézet. Én egy kis kókuszreszelékkel dobtam fel, ilyen lett. A másfél éves kislányom is imádta! ;)

Jó étvágyat kívánok!

 

 

Szólj hozzá

reggeli recept puding tízórai vagy uzsonna