2014. feb 14.

Pille könnyű mandulás keksz (paleo)

írta: ZSOla
Pille könnyű mandulás keksz (paleo)

banana chocolate chip cookie_l.jpgCukormentes, lisztmentes, tej- és tojásmentes süti, ami finomabb, mint bármelyik "bűnös" társa? Én sem hittem volna! Azt meg pláne nem, hogy még kedves barátunk - aki szigorúan távol tartja mindentől, ami egészséges - sem fogja tudni abbahagyni... :)

Mostanában több hagyományos recepttel is találkozhattatok nálunk. Nem csoda, mert kismamánk, zsoLA néha kívánós. Ráadásul legtöbbször gyerekkora kedvenceire vágyik. Nincs is ezzel baj, az alapvetően kiegyensúlyozott étrendbe belefér néha egy-egy ínycsiklandozó desszert.

Mikor azonban az ember lánya már gyerkőce táplálásáért is felel, ráadásul közben fénykora alakját igyekszik visszaszerezni, elkezdi kutatni a bűntudat nélkül fogyasztható finomságok titkát. És ez nem könnyű! Az egészséges és finom jelzők egy süti vonatkozásában már-már oximoronnak számítanak. :) Azért van kivétel!

A paleo étrend, azt hiszem nem igazán nekem való, de mivel Édesanyánk gluténérzékeny, valamelyest azért megismerkedtem már vele. Ezt a receptet egy amerikai oldalon találtam, de eszközöltem benne néhány változtatást. Teljesen más lett, mint számítottam, de a csalódás abszolút pozitív volt. Az első falat olyan volt, mintha "marcipán piskótába" haraptam volna. Isteni! :)

Hozzávalók:

  • 2 bögre (cup*) mandulaliszt
  • 1 bögre (cup*) kókuszliszt
  • 1 ek kókuszolaj
  • 2 kisebb ÉRETT banán
  • 2 ek méz, vagy eritrit
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 1 tábla 85%-os kakaótartalmú csoki (nagyon apróra vágva)

A banánokat villával összenyomkodjuk, majd a hozzávalókat egy tálban összekeverjük. A hagyományos cookie-khoz képest kicsit lágyabb masszát kapunk, de ez nem baj. Ha pl. a banánok nagyon voltak, és nagyon folyósnak érezzük a tésztát, még egy kis mandula liszt mehet bele. Evőkanállal kis kupacokat formázunk egy szilikonlapra és mehet is a sütőbe. 180 fokon 15-20 percig sül, amíg egy picit megpirul. Nem kell megijedni, ha még mindig puha, ez a süti ilyen marad, nem lesz roppanós, keksz szerű, de pont ez a különlegessége! A kisgyerekek is imádni fogják! (azért arról érdemes meggyőződni előtte, hogy a mandulára nem érzékenyek-e)

Ha véletlenül nem fogy el egyszerre - de nem sok rá az esély - akkor érdemes hűtőben tárolni egy légmentesen lezárt dobozban, vagy ételtasakban, úgy marad a legjobb az állaga. Jó étvágyat!

 * a cup ≅ 236 ml

 

 

Szólj hozzá

recept sütés Amerika tízórai vagy uzsonna